Wednesday 15 April 2015

Perasaan Seorang Ibu

Bismillahirahmanirrahim

Masih menghitung hari. Perasaan berkecamuk, ada gembira, takut, sedih dan ianya kadang-kadang datang serentak pada waktu yang sama. Lebih-lebih lagi apabila sesi pertemuan dengan midwife semalam menyebabkan bayi perlu discan dan ujian darah mesti diambil disebabkan oleh kandungan iron yang berkurangan.

Kini saya mengerti bahawa apa pun yang berlaku, keselamatan bayi adalah paling utama. Menghampiri usia sembilan bulan, tidak sanggup rasanya jika ada perkara yang tidak diingini berlaku sehinggalah saya berjaya menatap wajahnya yang saya tungu-tunggu sekian lama.

Kini saya mengerti apakah itu perasaan seorang ibu. Sentiasa memikirkan kebaikan untuk anaknya terlebih dahulu.

Kini saya juga mengerti bahawa kebahagiaan seorang wanita itu bukanlah sekadar menjadi isteri, tetapi merasai nikmatnya menjadi seorang ibu.

Kini saya mengerti kasih-sayang seorang ibu itu mengatasi segalanya. 

Semoga Allah permudahkan semuanya..


No comments:

Post a Comment